I kroppen min.

Jag läser ganska många andra bloggar, för att de är bra och roliga och för att de är kompisar eller kompisars kompisar. Men det är väldigt få av dem som berör.

Till skillnad från den här bloggen som jag precis hittat, nämligen i kroppen min av Kristian från Sugarplum Fairy, där han skriver om hur det är att ha cancer. Den är tyvärr nedlagd nu (för tio dagar sedan, mer exakt) men man kan läsa den ändå. Ta in orden (och som den mannen kan skriva), reflektera och låta sig beröras. För det lovar jag att man gör. Om inte, ja då är man förmodligen en fruktansvärt oempatisk människa eller ej läskunnig.

Jag funderade på hur det skulle kännas att själv få ett sådant besked: du har cancer. För det är ju ett faktum; cancer är ett ord som människor förknippar med döden. Det måste få en att börja reflektera över sig själv; vem är jag? Känner man sig själv till 100% egentligen? Det gör i alla fall inte jag.

Ville bara få det sagt. Och tala om att jag har fått någon skit på ena linsen så nu ser jag alldeles suddigt.


Jag hade läppstift igår på tjejmiddagen (Nobel-tema). Då blev det en främling på utsidan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback