Helgsammanfattning

I fredags kväll var det som sagt födelsedagsfest för Nhon och Van, en annan av killarna från EC. Vi började med middag vid sextiden och fortsatte sedan med karaoke, den främsta partyaktiviteten av alla här i Vietnam. Fullt ös hela kvällen lång plus lite nattamat på vägen hem och jag tror att klockan var nämre halv ett när Nhon släppte av mig här hemma. Lovar er att festa Vietnam-style är 349603 miljarder gånger roligare än i Sverige, trots bristen på alkohol. Eller är det kanske just därför?
 
 
inte så värst nyktert vid denna ände av bordet...Haha de va så kul att jag hade druckit mer öl än de flesta av killarna och jag blev bara kissnödig...kul att se dem släppa loss fullständigt på karaoken dock ;) 
 
 
 
På lördagsmorgonen gick vi till parken då 2EC skulle spela in en film de ska använda till att marknadsföra klubben bland de nya studenterna som börjar nu till hösten. Kortfattat går det ut på att Kun träffar en turist (Joost) som försöker fråga honom något på engelska, men Kun fattar nada. Då söker han efter ett sätt att bli bättre på engelska och hittar 2EC, och när han sedan träffar samme turist ett tag senare är han superbra-grym-fantastisk-bäst!
Lunch i volontärhuset, kaffe slash engelskalektion med Nhans studenter som han undervisar privat i uttal/fonetik och sedan bar det ÄNTLIGEN av till social center! Sådant lyckorus i hela kroppen när jag äntligen fick krama om Tuan igen.
 
 
Ha spelade flickvännen som Kun vill impa på med sin "proffsiga" engelska
 
 
Söndagen innebar fest hela dagen lång då det var Joosts sista lediga dag (han åker hem imorgon eftermiddag) och vi ville fira av honom ordentligt. Halv nio körde vi igång med lekar i parken fram tills lunch som var en riktig festmåltid. Efter grillspett, nudlar och massa tilltugg rullade vi snarast de hundra metrarna hem. Några av killarna fick i alla fall springa av sig några kilon senare på eftermiddagen då 2EC:s eget fotbollslag hade match. 9-6 slutade det med vinst till oss, den första någonsin med denna laguppställning! Hur många förluster de har haft innan igår ska vi inte ta upp...Vill ju inte skryta va men Nhon gjorde två mål och var åtminstone i mitt tycke bäst på plan ;P killen är ju inte lagkapten utan anledning...
Efter matchen åt vi middag med Lê Na, Nhan, Ha & Ben innan det var dags för kvällslektion med engelskagruppen som Nhan håller i. Som alltid avslutades kvällen med glass och nu är jag trött men lycklig inför kommande vecka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback