It's Fridaaayyyyy

God eftermiddag på er alla läsare! Igår och idag spenderades tillsammans med barnen från Đại Lộc, först genom bad, glass och fotografering vid Dragon Bridge här i Da Nang, och sedan tillbaka till Đại Lộc för fika och lunch. Eller ja fika är väl inte rätt ord att beskriva det med, utan något som är väldigt populärt här i Vietnam (i alla fall i Da Nang) är olika slags drinkar eller -puréer som kan vara gjorda på kokosnöt, jordnötter, röda bönor, frukt, eller alltihopa blandat. Liknar milkshake fast utan komjölk då förstås!
 
Vi hade även engelskalektion då jag lärde dem texten till Que Sera Sera och vi sjöng den tillsammans. Nuong tränar även några av tjejerna i dans så de hade uppvisning på eftermiddagen också. Tyvärr knasar min bildström just nu så jag har bara en bild att visa tråkigt nog. Joost, den andre volontären, är simlärare så alltid när vi åker och badar brukar han ha lite uppvärmning och simskola. Här i Vietnam är det faktiskt ganska ovanligt att man kan simma - väldigt få killar och inga tjejer är simkunniga. Tyvärr är det dock en av de viktigaste kunskaperna folk behöver ha då många drunknar i regnperiodens översvämningar varje vinter - den enskilt största anledningen till varför barnen från Đại Lộc är just barnhemsbarn och inte bor med sina familjer. Så det är definitivt inte bara för nöjes skull vi åker och badar så ofta om nu någon trodde det!
 
 
Helg nu då i alla fall och den inleds med födelsedagsfest ikväll för min gullis som fyllde år igår. Hela 22 år hipp hipp hurraaaa. Även lördag och söndag är fullbokade då Joost åker hem på tisdag och vi ska försöka pressa in så mycket som möjligt innan dess, bara roliga aktiviteter dessutom! Lööööööv life right now

Kommentarer
klara säger:

Gumman, taaack, och grattis själv till allt kul som verkar hända dig!! har du kille därborta?!?!? :D:D:D gud vad kul du verkar har det, och du verkar trivas till tusen, tycker att du ska börja jobba på ambassaden där elr ngt, det verkar vara så bra för själen på ngt sätt för dig att vara där?! haha, du är saknad iallafall ska du veta! när kommer du hem? ♥ jag åker i slutet av augusti ca 25e tror jag.. :(

2013-08-12 | 16:27:42
Blogg: http://klaragustavssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback