Brunett

 
Systrar, bröder, bananflugor och allt däremellan. ASSÅ. JAG HAR FÄRGAT HÅRET. Idén föddes väldigt spontant i fredags efter att jag och Ha hade varit på samma salong och fixat naglarna och hon sa att hon ville göra slingor. Det gick inte just den dagen eftersom Ha hade lockpermanentat topparna dagen innan och var tvungen att vänta tre dagar innan hon ens fick duscha, men igår så! 
 
Jag har inte vågat färga håret innan eftersom jag har psoriasis, men nu blev jag så sugen och orkade inte bry mig så yolo (hade även behandlat hårbotten de föregående dagarna för att ha så lite aktiv psoriasis som möjligt). Än så länge känner jag inte av något och gör förhoppningsvis inte det framöver heller, peppar peppar! Bilden är inte världens bästa (mitt ansikte vägrar samarbeta med kameran) men man ser i alla fall färgen. Jag är jättenöjd!
 
Ett roligt tillägg: jag vet inte om jag har skrivit detta i bloggen förut, men i Vietnam anses jag av okänd anledning vara en "hot girl", och på salongen dit vi går jobbar det sex (rätt så snygga) killar i tjugofemårsåldern. Så under tiden som min frisör färgade mitt hår kom de andra hela tiden fram och skulle hjälpa till och jag satt där i stolen och dog för shit jag är ju verkligen inte van vid detta från Sverige??? De pratar ju inte engelska heller så det enda de sa var typ good beautiful nice och đẹp som betyder snygg på vietnamesiska. En av dem frågade till och med om jag skulle kunna tänka mig att flytta till Vietnam och gifta mig med en vietnamesisk man. Man ba ehh nu lugnar vi oss lite va.....Erkänner dock villigt att det var riktigt gött att vara den enda i salongen som två pers som jobbade med en. Även förra gången när jag fixade naglarna satt en tjej med händerna och en med fötterna. Får väl passa på att njuta medan jag kan!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback