Jul

Julafton tillbringade jag som sagt först på dagiset, där det var full rulle med förberedelser inför ett uppträdande av något slag. Det är ganska populärt med såna här har jag märkt, Tom sade att när han var här hade de framfört kommunistiska sånger och tågat runt på led som små soldater. På eftermiddagen åkte vi till stödcentret där vi delade ut tomteluvor till alla barn och jag gav mina julklappar till pojkarna och Câm. Kvällen spenderades med Hanh som hämtade upp mig vid åttatiden och vi åkte ner till floden, mumsade på friterad street food på små grillspett och något froyo-liknande, hängde vid Han River bridge och bara pratade och kollade på folk. Riktigt mysig julaftonskväll!
 
Igår var vi på stödcentret och sen på bebisbarnhemmet, där det utöver den normalt höga ljudnivån just nu är extra stökigt då Volunteer Vietnam har sponsrat dem med nya dörrar och fönster samt en ny mur. På kvällen var det student club som vanligt och det var ett ovanligt roligt möte, trots att det knappt var någon där. Efteråt åkte jag, Lê Na, Nhân och Hanh för att äta chè och crème caramel och jag tror att jag fick i mig något dåligt då, för idag låg jag däckad hela förmiddagen med illamående och dessutom en vagel i ögat. Hur som haver, efter att Trâm Anh köpt ögondroppar till mig och det mesta av lunchen kommit upp igen är jag nu fit for fight igen och göttar mig med stekt kyckling och ris till middag. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll, Nuong har åkt till Tam Ky och Hà är upptagen med plugg eftersom de flesta har tentaveckor just nu. Skönt med en hemmakväll annars och att kunna ta igen lite sömn eftersom det brukar bli dåligt med det annars!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback