불금!

God kväll bloggen! Här i Da Nang är klockan precis efter sex på kvällen och jag ligger och vilar en stund efter middagen, som idag bestod av vietnamesiska pannkakor. Tänk er en omelett som man lindar in i rispapper och ni har en ganska bra bild av hur denna rätt ser ut. Vår variant idag hade fyllning bestående av grönsaker och räkor, samt att vi doppade dem i någon slags jordnötsaktig sås. Satt fint!
 
Om en stund ska vi ut med Lê Na från engelskaklubben och pröva på en för mig hittills outforskad aktivitet. Som hon förklarade det köper man en vit staty och målar och dekorerar den därefter. Låter lite diffust, ja, men vi får se! 
 
Här är några bilder från idag, jag tillsammans med två killar från social support-centret som jag verkligen har fallit pladask för. Så himla underbara är de! Dock berättade Mr. Viet att Tuấn (längst ner) tydligen är en riktig liten vilde - 13 år, röker och vägrar gå i skolan. Men man gav mig en teckning idag och jag är ju som sagt lite svag för honom...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback