New in

 
Väska $5, skor $10
 
Detta är alltså vad jag köpte igår! Och JA, självklart hade jag velat shoppa mer när det är så billigt som det är. Men ärligt talat - när Tram Anh står och suckar över ett par skor för 140kr för att hon aldrig kommer anse sig ha råd med det priset. När Lê Na gång på gång frågar om det verkligen är okej med fem dollar för väskan för försäljerskan har naturligtvis höjt priset då hon märkte att jag inte talar vietnamesiska. Och när jag dessutom är här för att arbeta för en organisation som kämpar som bara den för att kunna ha råd med att ge en handfull barn lyxen av varsin burk yoghurt någon gång ibland. Lusten att köpa ytterligare fyra par skor och kanske någon fin klänning dämpas liksom då. 
 
Lê Na frågar om jag vill kolla på kläder. Jag skrattar lite stelt och säger nej, det räcker såhär. På vägen ut passerar vi ett stånd där det står Zara på de flesta av etiketterna. Blusen jag har på mig råkar komma från just denna butik, men en legitim sådan i Sverige. Vi passerar. Jag undrar hur många burkar yoghurt jag hade kunnat bekosta med pengarna jag betalade för min blus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback