The Hives

För ett tag sen (kom igen, det kan inte bara vara jag som inte håller koll på dagarna såhär års) var jag, Tove, Cissi på Liseberg och såg The Hives! I och med att vi har våra Lisebergskort (fri entré hela sommaren+julmarknaden) var det helt gratis, men jag hade definitivt kunnat tänka mig att betala inträde för The Hives skull. Gillade dem helt otroligt mycket när jag var sådär 14-15, och konserten tog mig lite tillbaka till den tiden igen.
 
Det var rätt mycket folk där men de stod ändå glest, så vi kryssade oss ganska lätt fram till ett ställe med bra utsikt precis bakom de allra mest hardcore fansen. Dock visade sig våra platser SUGA senare, eftersom vi hamnade precis på kanten till den mest idiotiska moshpit jag någon varit med om. De struntade verkligen totalt i vem som var med eller inte, och hela extranumret blev förstört p.g.a. att vi istället för att lyssna var tvungna att se till att inte bli skadade. Men på det hela taget var det en grym kväll, krönt av denna bild:
 
 
Alltså FATTAR ni hur nära jag var fucking Howlin' Pelle jävla Almqvist????????? Det var liksom två pers mellan oss och hade jag krigat lite till hade jag lätt kunnat nudda honom. Men han hade sagt till oss att sitta ner på huk en stund tidigare så det var bara att lyda...Det var nog lika bra att jag inte fick röra vid honom ändå, mitt tillfälligt fjortonåriga jag hade förmodligen svimmat och handen, den hade jag aldrig tvättat igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback