今天是我妈妈的生日!

Om jag skulle nämna en dold talang jag har är det utan tvivel att förlägga och/eller glömma mina saker. Imorse trodde jag till exempel att jag hade tappat bort min hårtork, ända tills jag lite senare skulle klä på mig och upptäckte att den hade begravts i underklädeslådan. Alldeles nyss rotade jag igenom varenda väska jag äger på jakt efter min enda blyertspenna, för att utan resultat bittert få rafsa åt mig en bläckpenna ur burken på skrivbordet och föga förvånande upptäcka att jaha, jag hittade inte blyertspennan för att den befann sig på sin plats...
 
Men jag är rätt bra på att glädja mig åt småsaker också! Idag hade vi t.ex. en riktigt intressant och bra gästföreläsning med en herre vid namn Svante Weyler, vars CV är minst sagt imponerande. Bl.a. förlagschef på Norstedts, utrikeskorrespondent för SR och har dessutom varit med i en film tillsammans med Max von Sydow och Mai Zetterling såg jag nu när jag spanade in hans Wikipedia-sida. Dessutom fick man gratis kaffe och kanelbulle efteråt, helt klart en fem-av-fem-toasters-föreläsning.
 
Nu ska jag slå en signal till kära modershjärtat som fyller år idag! 50, för n:te året i rad. Just detta år vill hon dessutom slippa att fylla år så mycket att hon har bokat in sig på en akvarellkurs i Jönköping hela helgen. Så imorgon åker jag till Skene för att passa lilla pälstussen (Tessi) ett tag och utnyttja chansen att kolla fotbollen på en riktig tv. På söndag blir det pannkaksbrunch med mina kära Olofshöjdsflickor!
 
 
Om ni någonsin undrar varför jag har några skruvar lösa här och var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback