kvällsnöjen

 
Hej! Hello! Chào bạn! 你好!Salut! 안녕! Skrytvarning kanske (jag pratar ju inte ens vietnamesiska), men som språkstudent vet man hur viktigt det är att ta varje tillfälle i akt att öva. Plus att man får fylligare inledningar på sina blogginlägg också. Just nu sitter jag och tragglar pinyin och jeeeezus vad jag önskar att jag vore stum så att jag bara behövde lära mig att läsa och skriva. Och jämfört med kinesiska ska vi inte ens tala om vietnamesiska. Sex toner istället för fyra. Upp/ner, ner/upp, låg fallande ton hög stigande höger vänster bakochfram ingen ton femhundra toner på samma stavelse. Asså kunde jag inte fötts i ett land med enklare språk...
 
På bilden är det iaf ett hjärta bestående av 552 pappersstjärnor som jag gjorde färdigt idag. Det tog typ ett år och då jag beställde 800 papper har jag helt logiskt alltså villat bort nästan 250 av dessa. Bra jobbat?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback