HT-13

 
mina älskade tjejer och jag ♥ men det känns bestämt som att jag missuppfattade konceptet med denna bild...?
 
Ja, så var jag då tillbaka i Sverige igen! Om nu någon trodde att jag fortfarande var fast i Paris efter det förra inlägget...Både mamma och Johan väntade på flygplatsen, ostbågar (hjärtan) och bettskena var med och efter en halvtimmes välkomstkramar (Johan fem sekunder, mamma den resterande tiden) åkte vi raka vägen till Sushi Today för lunch. Men något som smällde ännu högre var nog ändå igår då världens finaste och bästa Tove, som jag inte träffat på nästan tre månader, ringde på dörren, dessutom med en pizza hon hade köpt med sig till mig i handen. Hur underbar?! 
 
Idag var första skoldagen för denna termin, smått kaotisk men jag har nog gett upp hoppet om att saker och ting någonsin ska gå smidigt för mig. För det första fanns inte böckerna jag behöver till kinesiskan inne hos studentbokhandeln då det faktiska antalet studenter var långt fler än vad skolan hade angett, så att bokhandeln i sin tur inte hade beställt tillräckligt många böcker. Men de sa att för att beställa fler behövde de en namnlista med ca 15-20 personer och så många tyckte jag ändå att det var när jag skrev på, så förhoppningsvis får vi dem nästa vecka! Det var även vissa svårigheter med att hitta till lektionssalen då vi skulle vara på ett ställe jag hittills aldrig har varit på och som dessutom inte ligger i själva huvudbyggnaden utan på andra sidan Näckrosdammen, sådär lagom gömd bakom buskar och träd. Men hur det nu var hittade jag och Patrik dit i alla fall och kom inflåsande lagom till lektionens början, efter 20 minuter och en omväg upp till Lyckans Väg. 'Det reder sig,' sa gumman som sket i såsen!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback