New Year's Day

Vår kinesiska nyårsdag har förflutit på ungefär samma sätt som den vanliga nyårsdagen hemma i Sverige brukar. Vi har varit sega som satan, men det var bara att kämpa sig upp ur sängen vid åtta för mr Viet hade bjudit in oss att åka till pagoden med hans familj. Det var väldigt fint, vi tände rökelse, pratade med den högste munken som även gav mig ett buddistiskt namn -Tam Minh, vilket betyder "upplyst sinne" ungefär- och jag bar ao dai! Det kom på tal lite sent så mr Viets fru kunde inte hitta någon åt mig i affären, den som mrs Thu, ägarinnan av volontärhuset, hade att låna ut var för liten och det slutade med att jag lånade Nanas mammas. Na skulle egentligen haft den men snäll som hon är tog hon min svarta långklänning istället, haha...Sa jag att jag och Lina bor hemma hos Nanas familj under Tet förresten? Lina mådde dessvärre inte bra ikväll så hon åkte tillaka till volontärhuset för att hämta sin medicin och bestämde sig även för att stanna där inatt då det är lugnare osv. Men förhoppningsvis mår hon bättre tills imorgon bitti då vi ska äta frukost med Tuan och även är inbjudna på lunch hos co Hai. Jag har bara varit hemma hos dem en gång tidigare, på Chuongs avskedsfest i somras innan han skulle åka tillbaka till HCMC och plugget, så HIHIIHIHrdfj vad mysigt det ska bli!
 
 
Det där med att ta bra bilder på fyrverkerier alltså...Från nyårsaftonskvällen i alla fall, stod mittemellan Han Bridge och Dragon Bridge men utsikten var bättre åt detta håll.
 
 
Den ena av Nanas katter, lilla Misu. Hon hade en syster vid namn Tira (=tiramisu) men hon försvann tyvärr...
 
 
I min áo dài!!!!! strike a pose ba sådär
 
 
Vid templet tillsammans med världens finaste vän. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback