Nyårsafton

Gott nytt år på er allihopa! Ni därhemma i Sverige har väl knappt hunnit komma hem från firandet än, men på denna sida av planeten är klockan ett på eftermiddagen och jag ska strax hoppa in i duschen. Fick inte tvätta håret på två dagar efter att jag färgade det så ni kan ju ana hur skönt detta ska bli. Lagom kul att inte få duscha och fräscha till sig inför nyårsfirandet igår, efter att ha varit och jobbat båda dagarna plus åkt moppe bland allt damm och alla avgaser. Mr Viet åkte till Hanoi i måndags så just nu är det bara jag och Trâm Anh, eftersom Nuong och Vi är i Tam Ky med en annan voluntär från Nya Zeeland.
 
Vårt firande började i alla fall vid halv nio igårkväll, då vi samlades ett gäng på ett café och tog en kaffe innan vi drog vidare till en stor utomhus-restaurang för att käka lite. Har ni testat att äta groda någon gång? Det är jättevanligt här och galet gott. Därefter skulle vi till en stor nyårskonsert i stan och vi hade sån tur att Olivia bor precis i närheten så vi kunde parkera mopparna där och sedan gå till konserten, även den utomhus. Vi kom inte dit förrän tio-fem i tolv så det var såklart knökat med folk, men på något sätt lyckades vi snirkla oss rätt nära scenen till slut även om vi tjejer som alla mäter under 1,60 inte såg så mycket direkt. Jag hade ju tyvärr ingen aning om vilka artisterna som framträdde var, men folk tjoade som galna och kunde alla låttexter så jag antar att de var några av de större. Hursom, även om man inte kan sjunga med kan man dansa och allihopa var rejält svettiga när vi gick därifrån! Halv två hade klockan hunnit bli när Hanh släppte av mig här hemma och sen skypade jag dessutom med Kajsa en stund, så det var tur att jag var ledig på förmiddagen idag heh. 
 
För att sammanfatta det hela hade jag en helgrym nyårsafton och jag hoppas att 2014 kommer bli ett bra år. Jag har en hel massa funderingar och tankar på vad jag vill göra, men jag vet inte riktigt ännu hur jag ska kunna omvandla dem till konkreta planer. Som tur är har jag en hel drös med underbara människor runt omkring mig som förhoppningsvis kan hjälpa mig, så det är med tillförsikt jag tar mig an det kommande året. ♥
 
 
 
 
Huy, Luong, Olivia, jag (vette fan vad jag gör med munnen), Mai, Lê Na och Nhân.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback