Nytt sällskap

Jag är förkyld! Och rätt rejält dessutom, typiskt att det ska hända i Vietnam när jag brukar bli sjuk en gång om året annars. Hoppas att det betyder att jag får vara frisk och kry resten av året då! Tror att jag fick nå skit när vi var på bebisbarnhemmet häromdagen, skulle trösta en liten tjej som inte ville sluta gråta och bäst som jag sitter där och pussar på henne säger Trâm Anh "Hon är sjuk, det är därför hon gråter"......Kände att halsontet var på väg redan när vi åkte därifrån och nu har det övergått till rinnande näsa-fasen. Nåja, ingen feber iallafall så det löser sig sa gubben som sket i vasken. 
 
Idag har jag bara jobbat på förmiddagen, för vid tre ska vi åka till flygplatsen och hämta upp en ny volontär! Jag vet ingenting om henne förutom att hon heter Gaby, inte ens vilket land hon kommer ifrån. Jättekonstigt när jag tänker på det för när tjejerna från Nederländerna kom fick jag reda på alla detaljer. Nåja, ska bli kul att lära känna henne, och skulle vi inte trivas ihop (haha) kommer vi inte sakna sällskap för redan imorgon kommer det en till tjej som jag heller inte vet något om, och nästa fredag kommer Kajsa och Lina från Sverige! Jag ser jättemycket fram emot att träffa dem och är så glad för att vi hinner ses innan jag åker. Kajsa och jag har klickat jättebra, snackat på Skype mycket osv och även Lina verkar vara en trevlig tjej. Kajsa åker redan idag till Hanoi för att hälsa på sin pojkvän och hans familj först i en vecka, och han kommer även följa med henne till Da Nang de första dagarna så även honom får jag chansen att träffa! Alltså fyyy haha jag är så ledsen för att det inte är alls länge kvar tills jag åker hem nu...
 
 
från gårdagens klubbmöte. killarna förlorade en lek vi lekte och var tvungna att dansa "huvud axlar knä och tå" ni vet...tror bilden visar ganska tydligt hur bra de var på det! jag skrattade så jag fick ont i magen, det finns inga andra jag har så roligt med eller känner mig så lycklig tillsammans med som mina vänner i 2ec och jag vet inte hur jag ska klara att vara ifrån dem i fem hela månader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback