Midsommarafton

Jag har inte riktigt insett att midsommar var på väg så när det började dyka upp en massa statusar om "ut i skärgården/till landet/hemgjord snaps" etc blev jag jätteförvirrad och ba ??? redan??? Jag ångrar faktiskt lite att jag inte valde att åka till Vietnam efter midsommar som förra året för det är en så rolig högtid tycker jag. Blommor i håret chilla grilla och fucka uuur ni vet? Men en får väl improvisera! Har mitt hårband med blommor, Jainie och jag ska ut och fista ikväll och vi får väl käka BBQ till middag innan dess. Precis som i Sverige med andra ord, det enda som saknas är färskpotatisen (min favvo <3333) men får väl klumpa ihop lite nudlar och låtsas.
 
Igår och idag förmiddag har de andra varit i Tam Ky men jag valde att inte följa med då jag inte tycker att vi gör så mycket där ändå och det skulle blivit så trångt i bilen. Istället har jag hängt med Nhan och Tuan i stan, druckit kaffe och käkat massa mat. Har ätit mi quang i princip varenda dag sen jag kom hit tror jag! Inte idag dock, men bun thit nuong så nudlar blev det likväl...Nana frågade om vi ville äta sniglar ikväll men vi skulle ju ut så bestämde att vi tar det imorgon istället. Snackade även om att dra på karaoke på söndag, så kul!! Då är Ha ledig från sina tentor också och kan förhoppningsvis hänga på, saknar min frugis <333
 
Glad midsommar på er allihopa och massa kramar! Ta de lugnt ikväll (de ska inte jag hehehehehghjdf)
 
 
Jag och en kille på AOV-centret som var sjukt lik Bi Rain
 
 
Jag och Jainie drog till Lotte Mart, köpte solkräm med SPF 50+++ och åt (äcklig) koreansk mat
 
 
min gäri <3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback