Stockholm

Fem underbara dagar med fyra underbara vänner! Kommer alltid sätta Göteborg först men Stockholm börjar ta större och större plats i mitt hjärta.
 
 
Samma dag som jag kom hade Tinas klass studentskiva med Gatsby-tema. Tina och Anna skulle på middag innan själva festen men inte jag och Nea så vi drog till Solna C och åt oss proppmätta på malaysiskt.
 
 
Obligatorisk efter-sminkning-selca. På 20-talet var det visst modernt med helt raka ögonbryn, vilket jag tidigare har varit rätt anti eftersom alla kvinnliga kpop-artister kombinerar det med att dessutom låta brynen växa sig såHÄÄÄÄÄR tjocka. Men nu kunde jag inte låta bli att tycka att det var rätt nice ändå? Okej de är inte helt raka men ändå stor skillnad mot mina vanliga vinkelhakar.
 
 
Neis!! Hennes outfit var så galet fin denna kväll och jag var så avundsjuk på hennes hårband, verkligen den perfekta 20-talsaccessoaren. Själv lyckades jag också skrapa fram en fjäderprydd sak men hade inget pannband att fästa den på tyvärr.
 
 
Min tur! Klänningen panik-hittade jag tre dagar innan festen hos Rut&Circle. Tackar alla based gods därute för denna enorma tur. Och Nea, för att hon är så grym och gav både sminktips och lockade mitt hår så himla fint!
 
 
Vi tog inga bilder alls fastän vi lovat varandra att göra det, men Tina och Anna fastnade på ett par vimmelbilder i alla fall (snodde från annas instagram)! Medan Nea och jag stod i trappan och undrade vart fan de tog vägen eftersom de hade varit oss hack i häl bara sekunder innan...Tina blev på middagen utnämnd till klassens solstråle och även Anna hade ett vrölfint huvudsmycke. Åh mina finaste älsklingar <3 <3
 
 
Anna och Nea drog lite tidigare men jag och Tinis stannade tills stängningsdags. Innan vi tog taxi hem blev det obligatoriskt stopp på Donken för cheeseburgare. Jag åt typ en halv och mådde illa för att det var så äckligt. Tina propagerade väldigt entusiastiskt för deras "heeeeelt nyfriterade varma asssssgodaaaaaaa pommes frites" så kanske borde jag ha satsat på dem istället.
 
 
Marcus och jag! Enda normala bilden vi lyckades få...
 
 
En rosa kines, en gul vietnames och en hand som jag garvade ihjäl mig åt för jag fattade inte var den kom ifrån
 
 
Glad Tinis i KTH:s öltält kvällen därpå. En grupp vid namn Dunderpatrullen stod på scen och hela spelningen var så sjukt bisarr. För övrigt gick det inte riktigt att urskilja var en låt slutade och nästa tog vid, så jag skulle väl inte direkt rekommendera en sökning efter dem på Spotify.
 
 
Dagen efter var jag bara hemma eftersom Tina hade skola och Kajsa tyvärr jobbade så vi inte kunde ses som planerat. När Tina kom hem lagade vi japchae (koreansk nudelrätt) till middag och efter det var det dags för att åka in till stan och gå på Annas skolas modevisning!
 
 
Vi satt i en dålig vinkel precis där modellerna gick in/ut så det var svårt att få bra bilder...här är iaf Anna i sin jättefina, egensydda klänning!
 
 
Som jag nämnde förut går Anna i samma klass som årets Top Model Sverige-vinnare Feben, och hon var förstås kvällens stora stjärna. Hälsade på henne kort efteråt och blev så starstruck att jag typ inte visste vad jag skulle säga. Hon visade två fantastiska klänningar som hon sytt själv och denna röda (fick redigera konstigt pga ljuset) har även synts i Top Model.
 
 
Dagen efter var Kajsa tvungen att jobba igen så då mötte jag upp med Anna efter att hon slutat istället. Vi fikade, åkte hem till henne en kort sväng innan vi drog till stan igen och åt Ben&Jerry's med Tina och Inno. Det blev ytterligare en kaffe efter det och jag var så sjuuukt skakig på kvällen haha. Blev visst paparazzi-fotad och -snapchattad av okänd person på B&J-caféet också?
 
 
Sjukt intresserad av vad Inno har att visa
 
 
Mästerkocken Tina (jag hjälpte till faktiskt) slängde ihop en drömtårta med apelsinskal och rosa smörkräm innan jag skulle åka hem. Dock var den aningens för söt pga smörkrämen (ingen av oss är ett vidare fan av det), men mkt fin att se på!
 
Det var den vistelsen i stora drag, nästa gång jag beger mig till Stockholm blir i början på juni då Anna och Tina tar studenten. Längtar redan tillbaka!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback