요즘엔

Oktober har anlänt och med det är hösten här på riktigt tycker jag. Nu åker tjocka halsduken på innan jag springer (ja, jag är alltid sen) till bussen om morgnarna och jag har varit i varenda tänkbar affär tre gånger om på jakt efter en höst/vinterjacka. En av gångerna fick jag även sällskap av Tove, med en sushi-lunch som belöningen efter att ha jäktat runt utan resultat:


Annars går jag i skolan som vanligt, satt även nere på stadsbiblioteket med Kevin torsdag/fredag och pluggade ett par timmar. Helt otroligt ambitiöst för att vara mig! Även vi har hunnit med ett par luncher, en dag på Chalmers (sjukt bra mat för en billig peng) och i torsdags gick vi ner till saluhallen för en klassisk ärtsoppa med pannkakor. Det var faktiskt första gången jag var där inne, tro det eller ej, men trevligt nog fanns det hur mycket göttigt som helst! Såg ett par ställen med veg respektive raw food som jag gärna skulle vilja testa på nån gång. 

För att hinna få ett grupprum på bibblan har vi varit där innan nio och Södra vägen var så jäkla fin i morgonsolen! Den här stan i mitt hjärta alltså.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback