14 dagar

Så lång tid är det kvar tills jag sätter mig på planet mot Paris och därefter slutdestination Stockholm! Jag bestämde mig ju för att åka hem tidigare än planerat pga diverse anledningar och det kändes helt rätt då, men nu är det inte utan att jag ångrar mig pyttelite i alla fall. Nåja, jag saknar fortfarande Sverige och vill hinna njuta av dess sommar så det känns mestadels väldigt skönt! 

Vietnam är annars underbart som vanligt nu när jag har kommit tillrätta med värmen. Går till och med i långbyxor nästan varje dag! Apropå kläder oroade jag mig som vanligt för vikten på min väska då det är lite för lätt att låta shoppingsuget ta över när allt kostar under 100-lappen, men igår upptäckte jag att Vietnam Airlines tillåter 30!!!! kg i det incheckade bagaget istället för 23 som jag trodde var gränsen. Klang och jubel folkets hurrarop glädjetårar etc etc. Nu gäller det bara att inte gå över den gränsen också...

Förra veckan gjorde jag inget särskilt, mycket lunchande och kaffedrickande med Nhân, vietnamesiskalektioner, var ute i tisdags med Vi och några vänner till henne samt i fredags med Ha. Gete billigt då Vis kompis är rätt tät och bjöd på allt inklusive skjuts med sin privatchaufför, och Ha och jag bha blev bjudna till höger och vänster trots att vi först blev inträngda i ett kolmörkt hörn av klubben...


Phở24 med Ben


Gete känd artist vid namn Hoai Lam uppträdde på New Phuong Dong


Middag med Ha, Nhu och Vi. Fläskspett och grillad fisk, såååååååå gott!!! 


Bärtz på Golden Pine med frugan 

Idag har jag lunchat med Ben, haft lektion och ikväll ska jag träffa Trang! Nu när jag inte jobbar längre träffas vi ju inte varje dag så ikväll ska vi äta middag ihop. Även Tam och den enda volontären för tillfället, en österrikisk tjej vid namn Patricia, kommer med!

Tisdagsmyz gete kul ha de fint alla bloggläsare xxx <33393&282282 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback