MUSIKHJÄLPEN

Jag har inte så många läsare, men till de få som klickar sig in på min blogg vill jag slå ett slag för någonting helt fantastiskt bra, nämligen Musikhjälpen. Idén är nästan löjligt enkel: betala för att önska en låt och pengarna går till välgörande ändamål. Man får höra bra musik och hjälper samtidigt till att göra världen lite bättre. HUR BRA ÄR INTE DET?? Igår morse när jag åt frukost vid tv:n kändes 50 kr extra på mobilräkningen som lite för mycket, så jag sket i det. Men imorse när jag återigen satte på SVT2 tänkte jag "vad fan, 50 kr för att hjälpa någon annan till ett bättre liv är ju INGENTING?" så iväg skickades ett sms. Skönt att se att jag inte är ensam, för de här siffrorna kan skådas på hemsidan just nu:



Är det grymt eller är det grymt?

Musikhjälpen pågår fram tills på söndag den 18:e december och här kan man se hela schemat. På fredag kommer bland andra dessa två herrar, vilket jag inte tänker missa för allt i världen.



För att önska en låt smsar man antingen 50, 100 eller 200 (beroende på vilket belopp man vill betala) följt av artist och låt till 72 999. Så fram med mobilerna nu allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback