Gotttttt

 
Häromkvällen när jag var ute med Hà och Lê Na drack vi något som jag har varit sugen på att testa länge, nämligen bubble tea. Såvitt jag vet finns det bara en enda affär i Sverige som säljer detta, i Stockholm, och den ska tydligen inte vara speciellt bra heller. Men den shop vi gick till är enligt Nana den bästa i Da Nang och ja, det var jäkligt gott! (min var med mangosmak och utan tapiocakulor).
 
Även gårdagskvällen innehöll en ny kulinarisk upplevelse då jag och Hà besökte en shop som några av Giangs kompisar driver. Citronté är väldigt populärt här på sommaren så många studenter tillbringar lovet med att sälja denna dryck för att tjäna lite extra. Efteråt drog vi hem till Nhân där veckans engelskalektion pågick och sen blev det glass med hela gänget. Ja, det har blivit en hel del äta ute under dessa veckor, men vad gör det när glass kostar tre kronor liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback