Mitt paradis

Så var jag då tillbaka i Da Nang, nästan exakt en vecka efter att jag lämnade det. Denna stad är verkligen mitt himmelrike på jorden och jag kommer nog aldrig sluta sakna den såvida jag inte flyttar hit på heltid! (vilket ju väl också är planen, så småningom)
 
Välbehållen är jag också, någorlunda i alla fall då jag knappt sov något alls på flyget mellan Paris och Ho Chi Minh. Flyget var faktiskt i tid denna gång men trots detta missade jag återigen min transfer till Da Nang eftersom jag var tvungen att ansöka om visa på plats och den processen tog åtminstone 28 år. Flygplatsen i HCMC är dessutom hiskeligt stor och man måste liksom gå ut från området för att ta sig till inrikesterminalen, vilken, ordagrant citerat från den anställde jag frågade, ligger "fem minuters gångväg åt höger"  från den internationella. I kombination med den nyss nämnda sömnbristen blev allt detta en aning för mycket och det ska villigt erkännas att jag grinade en skvätt där. DESSUTOM tror alla precis som vanligt (och med rätta) att jag talar vietnamesiska och det vart ett antal tillfällen där jag först trodde att det var jag som var för dum för att fatta tills det gick upp för mig att aha, människan talar ett annat språk, för typ fjärde gången på 20 minuter. 
 
Jajaja, då var klagodelen över, jag är här och jag mår bra och jag har allt mitt bagage i behåll (tog både kameran och datorn med mig denna gång så har vi tur blir det roligare uppdateringar nu). Ibland är det skönt att få gnälla av sig lite bara!!! Just nu är klockan halv tre och jag vaknade precis upp efter att ha sovit en stund efter lunchen. Klockan fem är det dags för reunion party (bara för min skull alltså dom är ju alldeles för underbara ajdfj;Dgjksg). Mr Viet sade även att tre personer från EC ska vara med men jag har ingen aning om vilka. Jag har velat hålla min återkomst till Da Nang hemlig för att kunna överraska dem på morgondagens möte, men tyvärr postade mr Viet en bild vi tog på flygplatsen till VV:s Facebooksida och några av EC-medlemmarna hann se den...Nåja, en viss herre är ändå inte särskilt aktiv på ansiktsboken så kommer han inte idag förblir han förhoppningsvis lyckligt ovetande tills imorgon ;)
 
 
Glömde ju att visa bild på mitt rum förra gången! Såhär ser det ut i alla fall, sängen är typ fyra gånger så stor som jag och i badrummet har jag en egen jacuzziiiiiiii
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback