Hej!

Så var jag då tillbaka efter en helgvistelse i Stockholm, även om jag tog fel på avgångstiden hem och därmed fick åka hem på måndagen istället...Klassisk Lina. Jag har i alla fall haft det grymt och det var så kul att träffa mina fina vänner igen.
 
Tina mötte mig på stationen och vi tog en fika (Espresso Houses saffransbulle, mmMMMmmMmmmMm säger jag bara) medan vi väntade på att Anna skulle sluta sin praktik. Senare åkte jag och Anna till hennes pappa i Norrtälje, då hon hade en tandläkartid där 07:15 på fredagsmorgonen. Ni kan ju gissa hur pigga och glada vi var när vi rullade ur sängen 05:00...Efter det åkte vi hem till Anna så jag äntligen kunde lämpa av min resväska jag hade släpat runt på ända sedan jag anlände, för att sedan fortsätta mot Älvsjö där årets SACO-mässa just gick av stapeln.
 
Anna går ju sista året på gymnasiet nu och efter det är hon sugen på att söka till textilingenjör vilket hon i så fall kommer läsa i Borås. Fattar ni?? BORÅS!!!! Kommer hon in ska vi flytta ihop och ha världens fest varje dag. Tänk er att bo med sin bästa vän, det är så bra att jag inte ens vågar hoppas. Så hon skaffade sig lite info om textilingenjörs-linjen och jag träffade Frida från Blueberry, min underbara kontaktperson där som jag aldrig hade kommit till Vietnam utan. Hon var supertrevlig i verkligheten också och jag och Anna gick även på två av Blueberrys seminarier, ett som Frida höll i om volontärarbete och ytterligare ett som handlade om att studera koreanska/japanska i respektive länder. Vi har pratat om att göra något sådant kanske nästa sommar så det var det perfekta tillfället att få information.
 
På kvällen var det sedan dags för helgens höjdpunkt, nämligen årets sista Kpop Nonstop-klubb! Kpop Nonstop är en förening som anordnar diverse kpop-events för fans i Sverige och övriga skandinaviska länder. Till exempel har de bara nu i höst lyckats få hit VIXX som första kpop-artist att uppträda i Skandinavien, SM Entertainments koreografteam BeatBurger som är upphovsmän till jättemånga av de mest populära danserna inom kpop och kpop-bloggarna Eat Your Kimchi. Genom insiderkällor har jag även fått reda på att Kpop Nonstop var jättenära att fixa hit Teen Top när de gjorde sin Europa-turné i vintras...
 
Det var min första gång där och jag hade superkul! Kom med på vimmelbild och allt hehe (även om halva mitt ansikte doldes av en ljuseffekt). Vi ramlade in genom dörren vid fyrasnåret ungefär men jag och Nea somnade inte förrän vid halv sex för att vi låg och skrattade åt diverse saker...Satt gött med en pizza några timmar senare, på kvällen kom Tina och vi handlade och gjorde räkmackor. På söndagen drack jag min första bubble tea i Sverige och deras kortläsare funkade inte så vi fick dem gratis! Helt klart prisvärt även om de inte var lika goda som i Da Nang.
 
Ikväll skulle jag och mamma egentligen gått på ett event på First Hotel G för folk som är adopterade från Vietnam, men både hon och jag hade glömt bort det och hon hade dessutom fått akutoperera ett finger imorse pga någon cysta hon hade där. Inget allvarligt men då Johan hade fått hämta henne från sjukhuset efteråt var hon inte riktigt i stånd att kasta sig i bilen och köra till Göteborg. Tråkigt att inte heller jag mindes så jag kunde gått själv då en kvinna vid namn Quynh Huong som mamma och pappa träffade vid min adoption skulle vara närvarande. Dock sade mamma att de har sitt kontor i Kungsbacka så förhoppningsvis var inte det här sista gången!
 
Värst vilket långt inlägg detta blev men så går det när man inte bloggar på en vecka och gör massa saker under den tiden...håll till godo!
 
 
Fika med tinipini
 
 
Utekväll
 
 
Träffade ett gäng härliga tjejer som vi bekantade oss med. Killarna i bakgrunden har vi dock ingen aning om vilka de är...
 
 
Tröst-kaffe efter att vi sett tåget rulla iväg från perrongen mitt framför våra näsor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback