Första jobbdagen

Japp, idag var det dags att börja på riktigt. Dock såg arbetsdagens första halva (på bebis-hemmet) i princip likadan som när vi var där första gången och introducerades. Det var (än så länge) inga svåra uppgifter utan det var lek, matning, blöjbyte o.s.v. som gällde. Vi jobbar dessutom heller inte så länge - ca 08:20 lämnade vi huset och ungefär klockan elva tror jag att vi åkte tillbaka.

Nu är klockan 12:15 och således mitt i den dagliga vilostunden. Mellan ca elva och halv ett tar man en paus för lunch och tupplur, vilket jag tror beror mycket på att det är som varmast mellan dessa tidpunkter, speciellt nu på sommaren. Både igår och idag har termometern i bilen visat på 40 grader! Och i Sverige jublar vi när temperaturen kämpar sig över 23 typ...

Vid tvåtiden ska vi iväg till ett dagis där vi ska undervisa barnen i engelska, så jag ska också försöka sova en stund innan dess. Sömnen har nämligen fått ta en del stryk dessa dagar då vi jobbar till fem-sex och bara har kvällarna till att hitta på saker. Igår åkte jag, Joost och Nuong (jobbar på VV) tillsammans med ett gäng universitetsstudenter (de har en engelskaklubb vars möten jag och Joost är med på) till en bar för att titta på Vietnam-Arsenal. 15 MILJARDER vietnamesiska dong kostade det att få hit Arsenal. Det är ju i och för sig rätt mycket mindre i svenska kronor, men 4,7 miljoner räcker ju till det med. Dessutom vann engelsmännen med 7-1 så om det var väl spenderade pengar går ju att diskutera...Jaja, apropå engelskaklubben ska vi i alla fall till social support-centret vid fem för mer engelskaundervisning tillsammans med dem. Bra träning om jag nu vill bli lärare!

lite bilder i blandad ordning, ska skriva bildtexter när jag får tillgång till en dator!

på flygplatsen

bad i Dai Loc! Detta var första gången, sedan badade vi även när vi åkte till Dai Loc över torsdag-fredag sista veckan+tog med barnen från social support till poolen på måndagen.

jag och joost stack ner till floden, där alla uteställen för turister ligger, en kväll och tog en öl. i bakgrunden syns nybyggda dragon bridge! sjukt häftig, ändrar färg och varje lördag sprutar den eld.

avokadoglass efter första mötet med 2ec

rundtur i stan på eftermiddagen samma dag som jag kom. dragon bridge även här, sedd från parkeringen vid museet.

en av tjejerna i dai loc! så sööööt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback