C'est amour

Jag vill åka till Frankrikeeeeee. Åh. Har bara varit där en gång men minns det som en av de bästa veckorna av mitt liv! En tjej från mitt gymnasie, vars blogg jag läser, jobbar som au pair i Paris och jag bah "jag vill också!!!!11" Fast nu råkar det ju vara så att jag ska till ett mycket roligare (hoppas jag) ställe än Lons-le-Saunier.
 
Japp, jag ska till VIETNAM. Och det började faktiskt med att jag letade franskakurser i Frankrike, men resultatet blev istället fyra veckors volontärarbete i Danang på Vietnams östkust. Skickade in ansökningsformulär, personligt brev och CV igår så nu saknas bara en kopia på mitt pass (vilket jag glömde) innan allt är klart.Jag är G A L E T taggad och nervös! Mest inför flygresan faktiskt, för tänk om jag typ fastnar i Helsingfors eller Paris eller var jag nu kommer att mellanlanda. Vore så typiskt mig...
 
Just det ja, visum också, men det tänkte jag ordna på plats då jag åker till Stockholm nästa vecka. Faaan, nu inser jag att jag borde börja planera och packa (läs tvätta) inför den resan också...Ingen som vet om det finns någon förmedling här i krokarna som hyr ut organiserade och strukturerade människor??
 
 
Om ni någon gång råkar ha vägarna förbi Hanoi (lol) måste ni verkligen gå till den här restaurangen! De kommer ut med hela den här grejen, en grill med fisk redan ilagt, och så får man grönsaker och andra tillbehör att slänga i efter smak. Så! Fruktansvärt! Gott! Ska fråga mamma om namnet någon dag, minns att det var visst besvär med att hitta dit...

Kommentarer
Emma säger:

Så himla roligt!! :D

Svar: jaaaaa!!!!!!!!
lina

2013-05-26 | 16:49:53
Blogg: http://emmalouisemargaretha.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback