Kortege Chalmers 2013

Bara några få bilder, för det var alldeles för roligt att titta och alldeles för kallt för att vilja ta ut händerna ur ärmarna. Men roligt var det, som tusan! En äkta student-Valborg, min första men definitivt inte den sista.
 
 
Majdrottningen i sin "vagn". Om jag, som ändå hade jacka och halsduk, frös, tänk då på de i tåget som gick iförda ärmlösa långklänningar! För att inte tala om vissa av dansarna som endast bar BH och kjol...jisses.
 
 
Många roliga och häftiga vagnar fanns det så klart, men detta bygge var definitivt bland mina favoriter! Tänk er en jättestor spindel eller krabba av metall som kryper fram längs Avenyn...Eller skumpar, ska jag kanske snarare säga. Som synes på dessa gossars ansiktsuttryck måste detta ha varit dagens obekvämaste åk.
 
 
Och så några bilder från själva Valborgsfirandet! Officiellt var det monstercaps som gällde, vilket de flesta också körde, men jag och några andra, mindre vilt sinnade höll oss till normal skala.
 
 
:D ♥
den där till vänster hon åkte på en tvåveckors-tripp till Tyskland imorse...superroligt för henne men lite tråkigt för oss här hemma, nåja med tanke på hur fort tiden går dessa dagar med tentor som poppar upp lite varstans är hon nog hemma innan jag ens hinner blinka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback