Onsdag

Lika virrig idag som vilken annan dag som helst! För det första skulle jag smsa Love imorse så att han kom ihåg att prata med sin mentor om Vietnam-resan, men det glömde jag ju naturligtvis bort (be aldrig mig om att komma ihåg saker). Sedan skulle jag på linsundersökning 10:50 men i mitt huvud hade tiden 10:30 istället spikat sig fast och det var då detta klockslag jag kom inångande på Lensway. Jaja, hade kunnat vara värre, hade ju kunnat vara 20 minuter sen istället. Tänk positivt hörni!! Och eftermiddagen/kvällen har faktiskt varit väldigt bra. Grammatiklektion där allt från min första kinesiska-termin för två år sedan fortfarande satt, och sedan en sväng in på Lindex vilken gav två grymma nya basplagg till min garderob. En helt vanlig vit t-shirt (tror banne mej att jag aldrig har ägt en sån innan?? hur) och ett par svarta kostymbyxor som jag bara älskar SÅHÄÄÄR mö asså.
 
När jag kom hem träffade jag två av mina grannar i köket och vi hade en väldigt givande diskussion om städningen av köket, som milt sagt har varit usel ända sedan före jag flyttade in. Sedan spenderade jag ett par timmar på Skype med Hanh, och jag måste säga att det bästa tipset för att förbättra sin engelska ändå är detta: PRATA ENGELSKA! överraskande va? Men verkligen, att hela sommaren endast kunna kommunicera (och nu hålla kontakten) på engelska har verkligen förbättrat mitt uttal, flyt osv något enormt. Men tyvärr går ju omtentan inte ut på att prata, så nu blir det att glömma bort det vanliga alfabetet för ett tag och transkribera ett par texter innan läggdags...
 
 
wiiii kompis :D haha insåg först när han ställde sig upp att knäppskallen satt i luvtröja och handduk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback