Cool kids in town

HELLO SWEDEEEEN!!!! Nu är jag hemma må ni tro! De två dagar jag hittills spenderat här i Stockholm har varit både kalla och regniga, men det har inte gjort ett dugg då jag har tillbringat dem tillsammans med några av de finaste personerna i mitt liv. Måndagskvällen spenderades i Solna med Anna, hennes mamma Ewa och en himmelskt god kantarell- och köttfärspaj som Ewa gjort. Kunde inte fått en bättre hemkomst, speciellt inte med tanke på att jag också fick äta ostbågar som jag längtat ihjäl mig efter i över två månader. Jag <3 ostbågar. 
 
Igår hade jag bestämt dejt med två av mina favorit-언니, nämligen Kajsa och Jainie! Kajsa och jag har sagt att vi ska ses varenda gång jag har kommit till Stockholm det här året, men det har aldrig blivit av pga jobb och andra anledningar så nu jäklar i mig var det på tiden. Vi lyxade till det med en lunch på Fridays vid Kungsträdgården och jag åt grymt goda kyckling-strips, tillsammans med något jag tror var en margarita med mango och bär?? Kan för mitt liv inte komma ihåg och inte hittar jag den på menyn heller.
 
 
Efter det var Kajsa tvungen att åka hem för att gå ut med sin hund, så jag gick först till Telia för att skaffa ett tillfälligt sim-kort (tappade mitt svenska i Vietnam) och råkade tyvärr gå in i några butiker också. Hann köpa en tröja och en kjol innan det var dags att träffa Jainie. Hon har som sagt tagit på sig att asiat-ifiera mig då hon tycker att jag är alldeles för svensk, och ett steg i denna plan är att introducera mig för varenda asian hon känner. Så förutom oss två var det också tre av hennes kompisar (en var dock svensk :PPP) och tillsammans tryckte vi i oss nudelsoppa, sashimi och tre små rätter. Jag hade ju ätit lunch inte alltför långt innan det så jag kan lova att det var en mätt Lina som tog tunnelbanan hem sen...
 
Idag har jag tillbringat hela dagen med min beztis Inno! Vi började med Pizza Hut's buffé till lunch följt av en gratis (för att vi laddade ner deras app lol) kaffe på Espresso House. Sen gick vi runt på stan och kollade i affärer, däribland en mkt märklig sådan vid namn C.U.M. Clubwear. Ingen av oss köpte något men Inno hittade en fett nice tröja på Zara som han bestämde sig för att köpa vid ett senare tillfälle. Vid sextiden var jag kissnödig och Inno trött efter för mycket nollningsfestande så då bestämde vi att det var dags att säga hejdå. Som vanligt gick vår tid tillsammans alldeles för fort så jag hoppas verkligen att vi hinner ses en gång till innan jag åker hem!
 
 
När kameran kommer fram gör Innos inre fjortis likaså
 
 
Nej, ni kan inte bli coolare än oss. Speciellt inte nu när vi införskaffat dessa helt fantastiskt fräcka hattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback