Snart hemma!

Jag vet inte varför jag är så kass på att blogga när jag är i Vietnam, jag menar det kommer ju upp typ dubbelt så många inlägg när jag är hemma och inte har något att göra. Men här kommer lite bilder på vad jag har gjort det senaste!
 
 
 
 
 
En himla massa kaffe har det blivit, då jag och Nhân har föresatt oss att testa varenda jäkla café som finns i Da Nang. Eller ja, alla caféer som verkar nice från utsidan i alla fall. De tre översta bilderna är från några av mina favoriter hittills och den sämsta är helt klart den längst ner. Nhâns vanliga svarta kaffe kostade 40,000 och min kaffe med kakao 70,000. Ca 12 respektive 22 kronor vilket jag även med svenska mått räknat tycker är helt satans jävla förbannat DYRT!! Bilden ger inte riktigt storleken rättvisa för de här glasen var liksom i samma storleksklass som ett shotglas ungefär. Hade en druckit det på vanligtvis istället för med sked hade det bokstavligt talat varit en shot, och då var det inte ens alkohol i. :(
 
 
Var ute med Hà en kväll och hade på mig en superfin spetskimono som jag lät sy upp för ett tag sen. Sydde även upp två andra som jag ska visa bättre bild på någon gång!
 
 
Jag har klippt mig och färgat håret! Till en början var jag så missnöjd att jag kunde spy, eftersom de inte gjorde alls som jag ville med vare sig klippning eller färg och det var dyrt som satan. Men nu börjar jag ändå tycka om det och de på salongen lovade att jag ska få färga om det gratis.
 
 
Nhơn och Vượng fyller ju år precis efter varandra så i lördags var det gemensam födelsedagsfest för dem. Jag var där och hade på mig denna fina blomsterkrans, vilken fick folk att säga att jag såg ut som en prinsessa. asså hade jag kunnat rodna hade jag fan gjort det för vilka komplimanger??
 
 
Arg var jag visst också? Förmodligen för att en aldrig kan få till håret lika snyggt själv som när frisören fixar det precis efter en har klippt sig...Aja, gullebullen bredvid mig är i alla fall Olivia och nu är det mindre än en vecka tills jag åker hem. Landar i Stockholm 13:05 på måndag! Har dock massa saker jag måste göra innan dess så nu gäller det att ta tummen ur röven...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback