365 dag 1

Jag var som sagt gete besviken att jag inte kunde gå på spelningen på NPD, eftersom jag misstänkte att de flesta fans var unga tjejer och således aldrig i livet skulle få tillåtelse att gå till en nattklubb halv elva på kvällen. Tyvärr gällde detta även de flesta av mina vänner, eller var de upptagna på annat håll, så att säga att jag var nere på torsdagskvällen är en underdrift. Fredagen började lite i samma stil, vi kom dit i god tid men med dryga timman kvar kom vi på att vi inte köpt någon present. Vi ville inte lämna våra platser då vi inte visste när folk skulle börja droppa in och Ha ville inte åka själv, så vi beslöt oss för att skippa det även om det kändes lite trist att inte få chansen att prata med dem öga mot öga när vi överlämnade gåvan. Föga anade vi vad som komma skulle...
 
 
Vi fick vänta lite men när killarna väl anlände blev det livat i lokalen vill jag lova. Från vänster Will, Isaac (<3 MIN FAVVO <3), Jun och ST. Vet inte exakt vad som sades eftersom det var på vietnamesiska men jag antar att det var något i stil med "tack för att ni kom". Därefter troooor jag att de sjöng Anh Đã Sai men de kan också ha lekt en lek med fansen...Och nej, inte ens vid såna här major happenings vill mitt minne gå över nivå guldfisk.
 
 
MEN JO! De framträdde nog först och SEN lekte vi. Rummet delades in i fyra lag, ett för varje medlem och vems lag hamnade jag i om inte i just Isaacs. Dog lite när han kom så nära. Luktade gott gjorde han också. Gete gott. Det var som att han visste att jag älskar killar som luktar gott. fuk u issac
 
 
Alla fans fick räcka upp handen så valde medlemmarna en person ur sina respektive lag. Jag ville såklart jättegärna bli vald men vågade inte riktigt eftersom jag inte visste hur det skulle funka med engelskan. Tänkte att jag hade väl tur om jag fick ögonkontakt ens...Team ST vann i alla fall första leken och beordrade de andra att dansa en sexig dans som straff. Isaac började, som den ansvarsfulle ledare han är hehe
 
 
 
 
De kaaanske uppträdde mellan första och andra leken eller pratade de bara, men Will vann i alla fall nästa lek och fansen fick arrangera "sin" medlem i valfri konstig pose.
 
 
snyggve sjunger
 
 
snyggves dansar (fick ögonkontakt med Jun och han log mot mig hade jag kunnat rodna hade jag varit en rödbeta över hela kroppen i det ögonblicket)
 
 
Det var Juns födelsedag dagen innan fan meetet så några från deras officiella fan club hade köpt en tårta och alla sjöng för honom. OCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Någonstans mellan detta och bilden innan var det frågestund och egentligen var det tänkt att alla skulle skriva ner sina frågor på lappar och ge till MC:n, men pga tidsbrist valde de ut några stycken som fick ställa en fråga direkt i mikrofonen istället. Och vem tror ni blev vald om inte just jag????????!!!!!!!! Fattade först inte att de verkligen menade mig när ST pekade på mig så jag tog typ ner handen igen och kollade runt för att se vem det var #trög. I alla fall blev de jätteöverraskade när de hörde att jag inte är vietnames och stirrade som fan. Isaac, som är den ende som kan flytande engelska, frågade lite var jag kom ifrån, om jag kan vietnamesiska osv. Jag var så jääävla nervig (hallå jag sitter och konverserar med mina största idoler) men lyckades ändå ge vettiga svar såvitt jag kommer ihåg. Jag bad dem att berätta en rolig historia från sin barndom och när alla var klara vände sig Isaac mot mig igen och frågade "are you happy with that?". Jag var inte alls beredd på att de skulle prata med mig igen eftersom de inte hade gjort det med någon annan så jag ba "yeah yeah yeah yeah!!!!!!!!
 
Sen efter att själva fan meetet var avslutat fick alla gå upp på scen och ta bild tillsammans med grabbarna. Ha tog några med min mobil men denna är från 365 fan club Da Nangs fb-sida. Efter att jag och Ha hade tagit våra bilder gick vi tillbaka till våra platser för vi ville se om något mer skulle hända innan killarna drog. Det tog ett tag för det var trots allt ca 120 pers som skulle fotas, men när kön så småningom började tunnas ut sade MC:n något i micken och panik utbröt. Det visade sig att nu hade en chansen att få autografer och ge presenter, så jag lyckades kriga mig fram till Isaac och fick en kråka på ett papper jag hittade på ett bord bakom mig (idiot som inte ens tänker på att ta med sig varken present eller autografblock). Precis när jag gick ner från scenen igen vände jag mig om och såg att en annan tjej tog en selfie tillsammans med Isaac, vilket jag naturligtvis inte haft en tanke på. Blixtsnabbt vände jag tillbaka men naturligtvis skulle de precis gå då...Isaac fångade mitt viftande med mobilen i ögonvrån och sa "Sorry but we have to leave now, but are you coming tonight?" De skulle nämligen uppträda på ett Dell-sponsrat event utanför Big C samma kväll och svävande på moln som jag var från att återigen konversera öga mot öga med min största idol fick jag inte heller denna gång ur mig något vettigare än "yeah yeah yeah yeah!!" Tur att han förutom engelska verkar förstå fan-speak för han log och sa "Okay so see you then" innan han var tvungen att gå, omringad av fans. Jag hade kunnat dö där och då men ryckte upp mig och lyckades få en autograf av Jun, som jag haffade i trängseln på väg ut (slängde med mobilen som skrivunderlägg men också så att han inte skulle kunna dra/bli tvingad att dra utan att jag fått min autograf. hehehhhheee)
 
 
Vi (jag) höll på att inte komma iväg på kvällen för Has mamma ville inte låta henne åka och ingen annan var ledig, men som tur var fick jag tag på An som ringde Has mamma och övertalade henne att släppa iväg oss. Tur det för jag höll på att dö lite smått av ångest...Isaac hade ju (TYP) bjudit in mig och så kan jag inte gå????? I alla fall lyckades vi hamna längst fram då vi var där i tid och det inte var så många som visste att de skulle uppträda eftersom inget offentligt tillkännagivande hade gjorts. Allt var frid och fröjd, jag fick ögonkontakt med både Isaac och Will och de vinkade och log, stämningen var på topp och jag torkade till och med lite svett från Isaacs panna vid ett tillfälle när han var nere vid publiken och lät en liten tjej framför mig sjunga i mikrofonen (nästa gång han kom ner gjorde alla andra samma sak jävla härmapor asså :@@). 
 
 
 
Fick inga bra bilder där alla fyra syns samtidigt...men alltså HAHA Isaac på den första <3
 
Jag förstod ju inget av vad som sades så när medlemmarna plötsligt lämnade scenen och fansen rusade efter blev jag lite tagen på sängen. Återhämtade mig dock snabbt och sprang dit jag med. Tydligen var det återigen autograf/selfie-dags och jag hade sån tur att Isaac var närmast. De andra såg jag inte ens i kaoset men upptäckte plötsligt att jag hade handen på ST:s rygg HAHA. Trodde han var random fangirl typ...hursomhelst, preciiiiis när jag lyckats tränga mig fram till Isaac och han såg mig och öppnade munnen för att säga något kom vakten och praktiskt taget föste bort honom. Min besvikelse måste ha synts på tusen mils avstånd för Isaac gjorde värsta ledsna minen och ryckte beklagande på axlarna. :( Ville typ gråta när jag kom hem för att jag varit så nära två gånger på raken och misslyckats båda. Dock skulle de uppträda nästa kväll igen så då JÄVLAr!!! Jag skulle banne mig ha min selfie!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback