Annas student

Fyra av åtta dagar här i Stockholm har redan passerat vilket känns helt ofattbart! Dock har varje dag fram tills nu varit fullspäckad från morgon till kväll så kanske är det inte så konstigt egentligen. Tänker låta bilderna säga det mesta men för att sammanfatta dem i korta ordalag: på kvällen samma dag jag kom hit gick Anna och jag på dejt bara vi två, eftersom allla andra skulle anlända dagen därpå. Först blev det middag och drinkar och sen gick vi på bio och såg Maleficent. Den var galet bra!!!!!! En bra film enligt mig är en som väcker känslor hos den som tittar och jag skojar inte när jag säger att ingen film förut nog har fått mig att känna så mycket som denna. Vill inte avslöja för mycket för er som inte har sett den än men 10/10 fem toasters would recommend etc. 
 
Dagen därpå skulle Anna till skolan för avslutningslunch med alla treor så jag, Tina och Nea tog en sväng till Solna centrum för att inhandla Annas studentpresent som vi gav ihop alla tre. Senare på eftermiddagen anlände även Hanna och då Annas mamma hade hyrt en gästlägenhet här i byggnaden, så att vi skulle slippa trängas uppe hos dem, spenderade vi kvällen på den tillhörande uteplatsen med bärtz och prat. Som man skulle kunna förvänta sig blev det inte direkt en tidig läggning och jag vill lova att det var fem trötta tjejer som samlades i köket nästa morgon för att skåla i champagne (eller ja cider för ingen av oss gillar skumpa). Anna skjutsades iväg till skolan och vi andra gnuggade sömnen ur ögonen bäst vi kunde innan även vi gjorde oss i ordning och började förbereda i lokalen Annas mamma hyrt för mottagningen senare på dagen.
 
Vid elva åkte vi till Annas skola för att titta på utspringet, där även större delen av hennes släkt befann sig. Vi hade med oss blommor, nallar och små flaskor med vin och skumpa så det var en försvarlig bunt Anna fick att hänga runt halsen. Sedan var det dags att åka flak! I Stockholm har de den, enligt mig mycket märkliga, traditionen att man byter om från vita klänningar och kostymer till så skabbiga kläder som möjligt så att man sedan kan dränka varandra i öl. Tina åkte också med som utfyllnad då de är så få i Annas klass och vi andra for hem igen för att dekorera färdigt lokalen. Ca 20 personer var vi som sedan samlades och åt smörgåstårta och massa bakverk och kakor som sötaste duktigaste Tinis hade gjort ♥ Annas föräldrar höll jättefina tal, Nea hade gjort en hel bok med ett tal och höjdpunkter från deras år tillsammans och Tina och jag höll ett tal på vers tillsammans. Själva talet var mest på skoj men efteråt skulle vi hålla lite mer personliga tal, improviserat, och då gick allt åt fanders milt sagt. Jag är sämst i världshistorien på att hålla tal/föredrag osv och nu när det var så mycket folk jag inte kände dessutom kortslöt min hjärna och jag lyckades bara stamma fram världens mest opersonliga skit för jag kände att nu var tårarna på gång. Sen var det Tinas tur och då exploderade tårkanalerna på oss båda...Hur som haver, huvudsaken var att Anna blev glad och det tror jag att hon gjorde!
 
Intresset för utgång var rätt svalt så på kvällen chillade vi på uteplatsen och hade det nästan roligare än vad vi haft på vilken bar eller klubb som helst. Turligt nog blir jag ju aldrig bakis men att säga att jag mådde bra när jag vaknade dagen efter är definitivt lögn. Så ini helsike trött och seg och det var inte förrän vid sextiden när alla andra hade åkt hem som jag och Anna lyckades pallra oss ner till Solna C och trycka i oss varsin tallrik grekiskt. Idag fick vi dock sova ut ända till elva, innan det var dags att bege sig till Norrtälje och Annas barndomsvän Idas mottagning. De gick i samma klass men Ida väntade med sin mottagning tills idag då det sammanföll med Custom Bike Show som hölls därute idag. Lite stelt då jag har träffat Ida typ två gånger men det blev riktigt trevligt ändå med perfekt väder och god mat!
 
Nu är klockan snart halv tre och det har tagit typ en timme för mig att skriva det här inlägget...ber om ursäkt för eventuella stavfel och inkorrekt formulerade meningar men jag är grymt trött! Imorgon ska vi kanske hälsa på Annas syster och därefter är schemat tomt, konstigt nog! Nåja, har redan skrivit alldeles för mycket och har en hel drös med bilder så nu får det räcka. Hoppas alla där hemma har det bra och vi hörs snart!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback