New Phuong Dong

Som sagt kände vi att vi inte bara kunde sitta hemma på självaste midsommarafton, så vid elvatiden i fredags kväll drog jag och Jainie med oss Vi till New Phuong Dong som är en stor nattklubb nere vid floden. Jag har hört många av de andra volontärerna+killarna på frisersalongen prata om den innan men aldrig fått tillfälle att besöka den själv, så nu när jag har fått en sån bra festkompis som Jainie var det självklart att vi skulle gå dit. 
 
När taxin stannade var vi fett impade av själva byggnaden, men när vi kom in såg det ut som att stället bestod av endast ett hotellobby-liknande rum och inget mer? Vi ba "ööö" men då öppnades en tidigare dold dörr och vi höll på att svepas iväg av ljudvolymen som vällde ut. Vi blev insläppta och sedan eskorterade till ett bord. Det är nämligen så knäppt här att man blir tilldelad ett bord där man sedan måste stå och dricka och dansa eller vad man nu känner för (rör du dig för långt från bordet är vakten genast där och schasar tillbaka dig). Så jääääävla boring tyckte vi till en början då det vankades närapå strippshow med världens stelaste dansöser och inte mycket till party. Men sen försvann de och folk fick komma upp på scenen slash dansgolvet och självklart var vi där snabbare än ögat! Vi fick inte vara ute så länge så vid ettiden var kvällen slut för vår del, men det gjorde inte så mycket då svetten rann, fötterna värkte och volymen ringde i öronen. Pulsen var fortfarande uppe för högt i varv när vi kom hem så jag pratade med Marcus ett tag och inte förrän framåt fyra slocknade jag. 
 
Dagen efter krävde sin bakismat så det blev ett besök på Pizza Hut <3 Tröttheten var dock inte helt borta så det blev ett spabesök på det! Två timmar senare och vi var så avslappnade man nånsin kan bli, alltså dags för middag innan vi drog hem för att duscha och fräscha till oss inför kvällens utgång. Ja, vi festade två kvällar på raken, vadå då...Denna gång följde Ha med och egentligen tänkte vi först dra till TV Club för att testa på något nytt, men då det verkade 7kt tråkigt där vände vi i ungefär samma ögonblick som vi kom in och åkte till New Phuong Dong istället. Personalen kände igen oss sen kvällen innan vilket var trevligt till en början då de erbjöd oss att byta bord ifall vi inte gillade det vi fått, men sen blev ägaren väldigt närgången och obehaglig så vi höll oss till dansgolvet och damtoan resten av kvällen. Sedan fortsatte det precis som dagen innan, i säng vid fyra, upp vid 12, Pizza Hut och sedan massage och body scrub. Lena som barnrumpor blev vi! Men fortfarande rejält trötta, såpass att vi inte ens orkade gå ut för middag utan köpte oss varsin banh mi och banh bao från en gatuförsäljare och åt på rummet. Med min vanliga tur fick jag något dåligt i min mat så natten var inte så festlig för min del, men aja, resten av helgen var ju kul ändå...
 
 
Handfaten på damtoaletten såg ut såhär!
 
 
"Dansshow"
 
 
PIZZA <3 Den där drickan är förresten fasligt god, äpple/litchi-te
 
 
♥♥♥♥♥
 
 
Världens roligaste vakt hehe, Jainies och min nya bästis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback