Nostalgi

Min söta lilla mormor har på äldre dagar tyvärr blivit rejält gaggig, såpass att hon förra sommaren flyttade till ett äldreboende då hon inte längre kunde bo kvar själv hemma. Det senaste halvåret har hela släkten därför genomfört det gigantiska arbetet med att röja ur mormors hus, en både fysiskt och mentalt sett ganska jobbig uppgift, men säg inte det moln som inte har någon form av guldkant. Alla har hittat massor av användbara prylar - mina kusiner har fått leksaker, kläder och diverse andra tillbehör åt sina barn, mamma har hittat massa saker hon lämnade kvar när hon flyttade hemifrån, Johan har fått en hel del av morfars gamla verktyg och jag själv har uppdaterat bohaget med bl.a. vinglas och tallrikar. Igår hittade jag dessutom en hel låda med gamla foton och brev, något av det roligaste som finns att titta på enligt mig. Bl.a. fanns där ett vykort daterat 1918, från när mammas morfar byggde järnväg i USA och lät fotografera sig och skicka hem, en poesibok från 1904, full med nästintill oläsliga verser, tillhörande mammas mormor, men även lite nyare milstolpar såsom ett tidningsurklipp från min mosters och hennes mans bröllop. Även jag och brorsan fanns med på ett hörn! Med risk för att låta extremt självgod måste jag säga att jag nog var bland de gulligaste bebisarna i världen, Love däremot såg väl mest ut som en brödlimpa...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback